Social contentstrateie bij een hoger onderwijsinstelling
Webcare en het maken van social content vergt echter verschillende competenties. Waar webcare een servicegerichte instelling vraagt van een medewerker is iemand die in staat is om social content te genereren goed aangesloten bij de (corporate communicatie) van de onderwijsinstelling, iemand die een vertaling kan maken van nieuws naar een online platform en die is in staat de benodigde content te genereren. In deze post beschrijf ik de social content strategie bij een hoger onderwijsinstelling. Lees hier het volledige artikel
Trends in het onderwijs
Onderwijs is geen onbekende voor de technologie, en hoe meer progressie we maken, hoe verder we zijn in de overgang van het oude leren en onderwijzen. In de toekomst hoeven we onze kinderen wellicht niet meer naar school te brengen. We kunnen een wereld van augmented reality betreden, waarbij we verbinden, reageren en sensoren hebben die kinderen helpen communiceren en problemen op te lossen. Lees hier het volledige artikel
Onderwijsinstellingen vergeten de ouders
Nog een maandje of twee, dan vindt het congres The Next Student plaats. Een van de sprekers is Suzanne de Bakker, zelfstandig professional op het gebied van contentmarketing en als docent verbonden aan de Universiteit van Amsterdam. Haar verhaal gaat over een doelgroep die nogal eens over het hoofd wordt gezien: de ouders. Lees hier het volledige artikel
Inbound marketing in het onderwijs
Op deze blog zijn we bezig met een blogserie over inbound marketing in diverse branches in Nederland. Door middel van een bijpassend onderzoek willen we graag meer te weten te komen over de positie van inbound marketing in bijvoorbeeld HR, de Agri-Food sector of de industriële sector. Aan mij de taak om mij eens te verdiepen in inbound marketing en het onderwijs. Lees hier het volledige artikel
Contentmarketing is geen wondermiddel
“Aankomend studenten met een advertentie verleiden tot een bepaalde studie? Vergeet het maar. Ze zitten er niet op te wachten. Sterker: ze hebben een hekel aan verkooptrucjes. Liever krijgen ze antwoord op specifieke vragen als: wat houdt deze opleiding in, wat moet ik allemaal regelen en moet ik ook op kamers?”Lees hier het volledige artikel
Contentmarketing in het onderwijs
De AOb is de grootste onderwijsbond van Nederland met op dit moment 86.000 leden. Een van de grootste uitdagingen voor de bond is om jonge leraren en onderwijspersoneel aan zich te binden. Contentmarketing is hierin een belangrijk strategie die de AOb gebruikt om nieuwe leden te werven. Lees hier het volledige artikel