Image Image Image Image Image Image Image Image Image

Cursus Contentstrategie & Inbound Marketing (1 dag)

Home

Contentstrategie & Inbound Marketing 

Traditionele marketing- en verkoopmethoden, zoals cold calling, direct mailing en massacommunicatie, werken steeds minder goed. Zichtbaarheid en aanwezigheid op de juiste momenten in de customer journey is waar het vandaag de dag om draait. Door het opzetten en implementeren van een contentstrategie bouwt u aan een actieve community die u op de lange termijn veel kan opleveren. Tijdens deze dag leert u hoe u kunt komen tot een effectieve contentstrategie voor uw organisatie. 

Onderwerpen 

Er zal tijdens de 1-daagse training onder andere worden ingegaan op de volgende onderwerpen.

  • Opzetten en ontwikkelen van een contentstategie
  • Informatiebehoefte in kaart brengen van de doelgroep
  • Rol van customer journey, persona’s en taakkaarten.
  • Omzetten van verzamelde klantdata in contentmarketingbeleid
  • Bedrijfsstrategie, marketing en de rol van content management

Resultaat

Tijdens de eendaagse cursus Contentstrategie & Inbound Marketing leert u hoe u een effectieve contentstrategie kunt formuleren. Tijdens deze dag leert u hoe u uw commerciële speelruimte inzichtelijk maakt, hoe u de informatiebehoefte van uw doelgroep goed in kaart kunt brengen, hoe u de concurrentie kunt analyseren en hoe u de verzamelde data kunt omzetten in goede managementinformatie. Tot slot leert u hoe u de juiste strategische fundamenten kunt leggen om tot een succesvolle contentstrategie voor uw organisatie te komen. U krijgt nieuwe kennis en inzicht over bedrijfsstrategie, marketingstrategie en de rol van content management hierin.

Thema’s

Thema’s

  • Opzetten en ontwikkelen van een contentstategie
  • Informatiebehoefte in kaart brengen van de doelgroep
  • Rol van customer journey, persona’s en taakkaarten.
  • Omzetten van verzamelde klantdata in contentmarketingbeleid
  • Bedrijfsstrategie, marketing en de rol van content management

Resultaat

Resultaat

Tijdens de eendaagse cursus Contentstrategie & Inbound Marketing leert u hoe u een effectieve contentstrategie kunt formuleren. Tijdens deze dag leert u hoe u uw commerciële speelruimte inzichtelijk maakt, hoe u de informatiebehoefte van uw doelgroep goed in kaart kunt brengen, hoe u de concurrentie kunt analyseren en hoe u de verzamelde data kunt omzetten in goede managementinformatie. Tot slot leert u hoe u de juiste strategische fundamenten kunt leggen om tot een succesvolle contentstrategie voor uw organisatie te komen. U krijgt nieuwe kennis en inzicht over bedrijfsstrategie, marketingstrategie en de rol van content management hierin.


Docenten

Docenten

Dr. Suzanne de Bakker (SDB Communicatie) werkt als zelfstandig professional, is content manager bij MarketingTribune.nl/content en platformcontent.nl, blogt voor Marketingfacts, en geeft lezingen over merkloyaliteit, content marketing en customer media. Daarnaast is zij als docent verbonden aan de Master Corporate Communicatie aan de Universiteit van Amsterdam. Daar verzorgt zij de mastercursus ‘Organisaties op het web’, en begeleidt studenten bij het schrijven van hun masterscriptie.

Rob Punselie (1961) is directeur van ContentKings, bureau voor contentontwerp. Verbeteren van de kwaliteit en effectiviteit van content is sinds 2000 zijn passie en professie. Zijn sleutelwoord is relevantie. Alleen relevante content scoort immers. Rob Punselie helpt organisaties met een contentstrategie naar zinvolle en succesvolle online interacties met klanten. ContentKings, door hem opgericht in 2000, helpt mensen en organisaties aan de juiste informatie bij hun dagelijkse activiteiten. Als “ambassadeur van de gebruiker” werkt ContentKings voor klanten als Tempo Team, Logius en NWO


Kosten

Kosten

Uw investering voor de training Contentstrategie & Inbound Marketing bedraagt EUR 495,= (ex BTW) per persoon. In dit bedrag is inbegrepen: twee dagdelen colleges, lunch en catering, lesmateriaal, handouts en literatuur. Wanneer u deze training met meer dan 4 personen wilt volgen; betaalt u 400 euro per deelnemer (ex btw).  Deze training kan los worden gevolgd bij Utrecht Business School als onderdeel van een bredere opleiding.


Plaats & Data

Locatie en data

Deze cursus gaat drie keer per jaar van start. Colleges vinden in principe om de twee weken plaats aan de HU in Utrecht. In de vakantieperioden zijn er geen colleges. Er vinden per dag twee colleges plaats. Er wordt gestart rond 15.00 uur met het eerste college, het tweede college start om 18.30 uur en duurt tot 21.00 uur.

Collegedata: najaar 2016

  • College 1: 6 oktober 2016
  • College 2: 6 oktober 2016

Inschrijven

Inschrijven

Wilt u zich inschrijven voor deze cursus? Meldt u hieronder dan aan door uw