Image Image Image Image Image Image Image Image Image

Cursus Online Leadgeneratie & Community Management (1 dag)

Home

Online Leadgeneratie & Community Management

U wilt aan de slag met contentmarketing en heeft hiervoor uw strategie grotendeels klaar. De volgende fase is om te komen tot een goede uitvoering. Hoe haalt u het maximale uit uw contentstrategie? Hoe kunt u uw potentiele klanten boeien en binden? Hoe kunt u een community creëren waar men graag bij wil horen en van waaruit u een stuk leadgeneratie kunt opzetten? Schrijf je in voor deze toptraining en leer in 1 dag hoe je het meest kunt halen uit contentmarketing en de online mogelijkheden.

Onderwerpen 

Er zal tijdens de 1-daagse training onder andere worden ingegaan op de volgende onderwerpen.

  • Conceptontwikkeling, contentcreatie, communicatie en conversie
  • Implementatie content marketing strategie
  • Social media en online marketing tools
  • CMS, social media integratie en marketing automation
  • Community building en online leadgeneratie
  • Meten, analyseren, metrics en bijsturen

Resultaat

Tijdens de eendaagse training Online Leadgeneratie & Community Management leert u hoe  u uw contentstrategie online kunt vormgeven door middel van social media en online marketing tools. U krijgt uitleg over het gebruik van de meest populaire social media, hoe u uw content kunt integreren met deze media, en hoe u hiermee een groot en relevant bereik kunt opbouwen. Onderwerpen die de revue passeren zijn: Social Media Marketing (B2B), Email marketing, Marketing Automation, betaalde (SEA) en organische (SEO) zoekmachinemarketing, het meten, analyseren en bijsturen van uw online marketing activiteiten (Analytics), het werken met CMS systemen en het bouwen en beheren van online communities.

Thema’s

Thema’s

  • Conceptontwikkeling, contentcreatie, communicatie en conversie
  • Implementatie content marketing strategie
  • Social media en online marketing tools
  • CMS, social media integratie en marketing automation
  • Community building en online leadgeneratie
  • Meten, analyseren, metrics en bijsturen

Resultaat

Resultaat

Tijdens de eendaagse training Onine Leadgeneratie & Community Management leert u hoe  u uw contentstrategie online kunt vormgeven door middel van social media en online marketing tools. U krijgt uitleg over het gebruik van de meest populaire social media, hoe u uw content kunt integreren met deze media, en hoe u hiermee een groot en relevant bereik kunt opbouwen. Onderwerpen die de revue passeren zijn: Social Media Marketing (B2B), Email marketing, Marketing Automation, betaalde (SEA) en organische (SEO) zoekmachinemarketing, het meten, analyseren en bijsturen van uw online marketing activiteiten (Analytics), het werken met CMS systemen en het bouwen en beheren van online communities.


Docenten

Docenten

Peter Staal werkt als online consultant voor grote organisaties, branche- en beroepsverenigingen die een online community hebben of willen. Hij heeft ruime ervaring met het implementeren, begeleiden en activeren van online communities. Hij heeft Member First opgericht om organisaties te helpen in kaart te brengen hoe online communities kunnen helpen bij de bedrijfsvoering. “Ik help organisaties bij het implementeren van online communities en community management. Mijn hart gaat sneller kloppen van organisaties die efficiënter samen willen werken en beter kennis willen delen door gebruik van online communities. Een prijzenswaardig streven. Ik vind het het leukst om organisaties te helpen deze abstracte termen concreet te maken. Wat betekent online kennisdelen nu eigenlijk in de dagelijkse praktijk? En hoe gaan we efficiënter samenwerken?” 

Paul Hassels Monning is commercieel strateeg in B2B en oprichter van DutchmarQ. Met ruim 20 jaar (inter)nationale werkervaring in marketing, sales en ICT en een netwerk van DutchmarQ partners zorgt hij graag voor een boost in het commercieel succes van veelbelovende kennisleiders in business-to-business.  Met DutchmarQ richt Paul zich op bedrijven in ICT, professionele dienstverlening en duurzaamheid. Bedrijven en organisaties in B2B die de wereld slimmer, gezonder of duurzamer maken hebben daarbij de voorkeur.


Kosten

Kosten

Uw investering voor de training Online Leadgeneratie & Community Management bedraagt EUR 495,= (ex BTW) per persoon. In dit bedrag is inbegrepen: twee dagdelen colleges, lunch en catering, lesmateriaal, handouts en literatuur. Wanneer u deze training met meer dan 4 personen wilt volgen; betaalt u 400 euro per deelnemer (ex btw).  Deze training kan los worden gevolgd bij Utrecht Business School als onderdeel van een bredere opleiding.


Plaats & Data

Locatie en data

Deze cursus gaat drie keer per jaar van start. Colleges vinden in principe om de twee weken plaats aan de HU in Utrecht. In de vakantieperioden zijn er geen colleges. Er vinden per dag twee colleges plaats. Er wordt gestart rond 15.00 uur met het eerste college, het tweede college start om 18.30 uur en duurt tot 21.00 uur.

Bel 030-2270497 voor de eerstvolgende collegedata of mail naar info@inboundmedia.nl. U kunt deze training desgewenst ook incompany boeken voor uw afdeling.


Inschrijven

Inschrijven

Wilt u zich inschrijven voor deze cursus? Meldt u hieronder dan aan door uw