Image Image Image Image Image Image Image Image Image

Cursus Merkconsistentie & Brand Alignment (1 dag)

Home

Merkconsistentie & Brand Alignment

Om een helder en krachtig merk te bouwen, dient er consistent beleid te zijn en dienen de ‘merkprocessen’ goed op elkaar afgestemd te worden. Hoe je dit kunt opzetten en bovenal waarmaken voor alle stakeholders, leer je tijdens deze masterclass. Deze masterclass verschaft u de noodzakelijke kennis, vaardigheden én inzichten om een goede merkstrategie uit te voeren.

Vragen die centraal staan, zijn:

  • Hoe ‘align’ ik het merk met andere activiteiten in een organisatie?
  • Hoe zorg je ervoor dat merkconsistentie gewaarborgd blijft?
  • Wat leveren dit soort inspanningen op?
  • Hoe vlieg je merkimplementatie zaken concreet aan?
  • Hoe krijg je mensen mee met je brand plannen?

Resultaat

Tijdens deze cursusdag wordt er verdieping aangebracht op het thema en ligt de nadruk op het bijschaven van uw vaardigheden. In het middagdeel staat het creëren  managen en bewaken van merkconsistentie centraal (aan de hand van diverse praktijkcases). Vragen die aan bod komen zijn o.a. Hoe ‘align’ ik het merk met andere activiteiten in een organisatie? Hoe zorg je ervoor dat merkconsistentie gewaarborgd blijft? Wat leveren dit soort inspanningen op? Tijdens het avonddeel staat vooral de hoe-vraag centraal. Hoe vlieg je bepaalde zaken aan, hoe werken bepaalde systemen, hoe krijg je mensen mee met je plannen? en welke vaardigheden zijn hierbij van belang?


Thema’s

Thema’s

Tijdens dit blok wordt er verdieping aangebracht op het hoofdthema en ligt de nadruk op het bijschaven van uw vaardigheden. In college 5 staat het creëren  managen en bewaken van merkconsistentie centraal (aan de hand van diverse praktijkcases). Vragen die aan bod komen zijn o.a. Hoe ‘align’ ik het merk met andere activiteiten in een organisatie? Hoe zorg je ervoor dat merkconsistentie gewaarborgd blijft? Wat leveren dit soort inspanningen op? Tijdens college 6 staat vooral de hoe-vraag centraal. Hoe vlieg je bepaalde zaken aan, hoe werken bepaalde systemen, hoe krijg je mensen mee met je plannen? en welke vaardigheden zijn hierbij van belang?


Resultaat

Resultaat

Tijdens deze cursusdag wordt er verdieping aangebracht op het thema en ligt de nadruk op het bijschaven van uw vaardigheden. In het middagdeel staat het creëren  managen en bewaken van merkconsistentie centraal (aan de hand van diverse praktijkcases). Vragen die aan bod komen zijn o.a. Hoe ‘align’ ik het merk met andere activiteiten in een organisatie? Hoe zorg je ervoor dat merkconsistentie gewaarborgd blijft? Wat leveren dit soort inspanningen op? Tijdens het avonddeel staat vooral de hoe-vraag centraal. Hoe vlieg je bepaalde zaken aan, hoe werken bepaalde systemen, hoe krijg je mensen mee met je plannen? en welke vaardigheden zijn hierbij van belang?


Docenten

Docenten
dr. Onno Maathuis (1970) is gespecialiseerd in corporate positionering en merkportfoliobeleid. Maathuis studeerde van 1988 tot 1993 bedrijfskunde aan de Erasmus Universiteit Rotterdam. Vervolgens werd hij AIO (assistent in opleiding) bij de Rotterdam School of Management en promoveerde in 1999 op een proefschrift over corporate branding. Van 1999-2009 was Onno als adviseur / partner verbonden aan Positioneringsgroep waar hij werkt voor merken als Achmea, Leger des Heils, DSM en Postbank..


Erik Schoppen, MFA (1968) is autoriteit op het gebied van merkpositionering, -management, – reputatie en –innovatie. Hij ontwikkelde de Build-Bridge-Bond®-methodiek voor strategische brand- en designmanagementvraagstukken waarin ook merkperceptie, merkemotie, merkbeleving en merkinteractie een rol spelen. Daarnaast is hij (mede)bewerker/auteur van Strategisch merkenmanagement (Keller, Benelux-editie) en als docent verbonden aan diverse instituten.


Kosten

Kosten

Uw investering voor deze masterclass Merkconsistentie & Alignment bedraagt EUR 495,- (ex BTW). Dit bedrag is inclusief colleges, cursusmateriaal en literatuur. Cateringkosten en eventuele verblijfkosten zijn hierin niet meegenomen. Er zijn mogelijkheden om in meerdere termijnen het deelnamebedrag te voldoen. Informeer naar de mogelijkheden als u hier gebruik van wilt maken. De opleidingskosten zijn overigens aftrekbaar van de belasting. Meer informatie vindt u op de website van de belastingdienst.


Plaats & Data

Locatie en data

Deze cursus gaat drie keer per jaar van start. Colleges vinden in principe om de twee weken plaats aan de HU in Utrecht. In de vakantieperioden zijn er geen colleges. Er vinden per dag twee colleges plaats. Er wordt gestart rond 15.00 uur met het eerste college, het tweede college start om 18.30 uur en duurt tot 21.00 uur.

Bel 030-2270497 voor de eerstvolgende collegedata of mail naar info@inboundmedia.nl. U kunt deze training desgewenst ook incompany boeken voor uw afdeling.


Inschrijven

Inschrijven

Wilt u zich inschrijven voor deze cursus? Meldt u hieronder dan aan door uw